Felanmälan

Här hittar ni information om vem ni ska kontakta när något har gått sönder eller behöver service.

Vid akut fel på hiss (någon är instängd):
Hissen AB tel: 08-618 48 48

Vid alla andra hissproblem, maila Styrelsen

Vid tekniska problem eller driftstörningar.
Kontakta Telenor/Bredbandsbolaget: tel: 020-222 222

Vid tekniska problem eller driftstörningar.
Kontakta Tele2/Comhem: tel: 90 222

Vid stopp i maskiner eller andra fel, kontakta Styrelsen

Vid stopp i avlopp/utlopp med översvämningsrisk, ring Interspols jour på: 020-30 00 00

Vid stopp i egna vattenlås och avlopp, kontakta rörmokare/jour. Vi rekommenderar Interspol som känner huset och gör stamspolningar med jämna mellanrum.

Vid akut stopp med risk för översvämning, ring Interspols jour på 020-30 00 00

Varje medlem ansvarar för att åtgärda fel i sin egen lägenhet.

Vid fel på vitvaror, tv, el, etc. kontakta respektive tillverkares support eller behörig fackman.

Nabo är föreningens tekniska förvaltare och kan förstås även kontaktas av enskilda medlemmar: 010-288 00 26, (jourtid med extra debitering 16.00-07.00), mail Nabo.

Vid andra fel i och runt fastigheten, kontakta alltid Styrelsen via styrelsen@essingekaj.se eller via kontaktuppgifter på Fastum Direkt.